IMG_2237 Clinic Oekraïense leerlingen Elde College - Golfclub de Schoot

Ter voorbereiding op die clinic hebben de leerlingen eerst een theoretische uitleg gekregen over het spel. Tijdens die les zijn de materialen bekeken en benoemd en is er aan de hand van een plattegrond van een hole uitleg gegeven over wat er zoal kan gebeuren tijdens het lopen en spelen van een hole. De leerlingen krijgen in de reguliere lessen de vakken Nederlands en Engels, dus dat kwam mooi uit bij de uitleg van de regels. Bijna alle begrippen zijn internationaal en in te Engels, dus ook in Oekraïne. In dat land is er een beperkt aantal banen en je zult begrijpen dat de mensen daar nu andere dingen aan hun hoofd hebben dan een potje golfen!
De leerlingen gingen eerst in tweetallen oefenen met het chippen en na zo’n 15 minuten hebben ze nog in een groepje geoefend met putten. Vervolgens brachten ze ballen terug naar de driving range om ze daar zo goed en zo kwaad als het ging, weg te slaan. Ter afsluiting van de ochtend hebben de leerlingen nog een rondje gelopen op de kleine baan. Ze moesten hun aantal slagen noteren op een scorekaart, waardoor we na afloop konden zien wie het het beste had gedaan.
Margot ging er met de beker vandoor.
Ik wil graag golfclub De Schoot hartelijk bedanken voor het ter beschikking stellen van de materialen die nodig zijn voor een clinic en voor het gebruik van de oefenfaciliteit.
Met vriendelijke groeten
Rob Lucas