CLUBINFO

Golfclub De Schoot is opgericht in 1973 op initiatief van Richard van de Bosch, een jaar nadat de kleine 9-holes baan was aangelegd. Na een aantal verbeteringen werd de combinatie Golfbaan / Golfclub De Schoot in 1978 toegelaten tot de NGF (Nederlandse Golf Federatie). Zij kreeg de volwaardige "A" status en werd de 25ste officiële golfbaan in Nederland. Sindsdien zijn de baan en de faciliteiten, nu Golf & Country Course Sint-Oedenrode, voordurend verbeterd tot de huidige, mooi en rustig gelegen 9-holes baan, par 72, met een lengte van 5736 m (gele teebox).

Doelstelling

Het doel van Golfclub De Schoot is niet alleen het golfen maar ook het bevorderen van alle sociale aspecten die daarbij horen. De club staat bekend om zijn gezellige en ongedwongen sfeer. Het maximale aantal leden van de club is vastgesteld op 475 leden en ca. 50 jeugdleden.

Wedstrijden en inschrijven

De leden van Golfclub De Schoot kunnen deelnemen aan qualifying- en zo genaamde "funwedstrijden" alsmede aan competities die door de golfclub worden georganiseerd of waaraan wordt deelgenomen. Deze staan in de wedstrijdkalender die jaarlijks aan alle leden wordt uitgereikt. Inschrijven voor wedstrijden kan op de pc, zowel thuis als op de golfbaan, via het reserveringssysteem EGolf4U (ook bereikbaar via knop E-Golf  op de website).

Vrij spelen

Ook kunnen leden en kaarthouderrs dagelijks vrij spelen op de baan wanneer deze niet voor wedstrijden gereserveerd is.  Deze golfers moeten een starttijd reserveren via het reserveringssysteem in E-golf4u. Greenfeespelers moeten telefonisch een speeltijd aanvragen via het nummer van Golfbaan de Schoot: 0413-473011.

Clubblad en nieuwsbrief voor de leden

Eenmaal per jaar wordt een full color clubblad uitgegeven met wetenswaardigheden en informatie die een naslagwaarde heeft. Naast het clubblad ontvangen de leden regelmatig de "Nieuwsbrief" via e-mail.

De Golfbaan

Details over de baan - Golf & Country Course Sint-Oedenrode - vindt u in het handige baanboekje. Dit kunt u hier downloaden.  Op de website van de Golfbaan vindt u uitgebreide informatie over de baan en overige faciliteiten.
Aan de golfbaan is Golfschool Jos van den Hurk verbonden.  Hij heeft een uitgebreid programma voor beginners en gevorderden en verzorgt ook clinics.

Secretariaat

Het secretariaat is gevestigd aan het clubhuis op de Schootsedijk 18, 5491TD te Sint-Oedenrode, tel nr. 0413 479685 (Openingstijden: maandag-, dinsdag- en donderdagmorgen van 08.15 tot 12.15 u.) E-mail adres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.